Digital kommunikasjon

Hvordan kommunisere digitalt?

Internettet har åpnet dører til kommunikasjon på et nytt nivå. De fleste har en mobiltelefon, og skal man nå alle disse brukerne må man kunne kommunisere digitalt.

Men hva fungerer innen digital kommunikasjon, og hva fungerer ikke? Hvordan får du kontakt med eksisterende og potensielle kunder? Hva kan effektivisere kundeservicen i bedriften, både for din egen og for kundenes del?

Budskap og tilgjengelig

Som bedrift har du et budskap, og dette budskapet må fremmes på de digitale plattformene. Digital kommunikasjon handler jo om å trykke på de rette knappene hos mottakeren.

Men har du tenkt noe over hvordan du skal nå ut med budskapet, eller hvordan folk ønsker å komme i kontakt med din bedrift? Hvor kommer henvendelsene fra, og finnes det muligheter for å effektivisere håndteringen av disse?

Vi i Reklame-Huset vet hvor og hvordan! Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende samtale om budskap og tilgjengelighet.

Hvordan kommunisere digitalt?

Internettet har åpnet dører til kommunikasjon på et nytt nivå. De fleste har en mobiltelefon, og skal man nå alle disse brukerne må man kunne kommunisere digitalt.

Men hva fungerer innen digital kommunikasjon, og hva fungerer ikke? Hvordan får du kontakt med eksisterende og potensielle kunder? Hva kan effektivisere kundeservicen i bedriften, både for din egen og for kundenes del?

 

Budskap og tilgjengelig

Som bedrift har du et budskap, og dette budskapet må fremmes på de digitale plattformene. Digital kommunikasjon handler jo om å trykke på de rette knappene hos mottakeren.

Men har du tenkt noe over hvordan du skal nå ut med budskapet, eller hvordan folk ønsker å komme i kontakt med din bedrift? Hvor kommer henvendelsene fra, og finnes det muligheter for å effektivisere håndteringen av disse?

Vi i Reklame-Huset vet hvor og hvordan! Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende samtale om budskap og tilgjengelighet.

Illustrasjonsbilde kommunikasjon

Hvordan kommunisere digitalt?

Internettet har åpnet dører til kommunikasjon på et nytt nivå. De fleste har en mobiltelefon, og skal man nå alle disse brukerne må man kunne kommunisere digitalt.

Men hva fungerer innen digital kommunikasjon, og hva fungerer ikke? Hvordan får du kontakt med eksisterende og potensielle kunder? Hva kan effektivisere kundeservicen i bedriften, både for din egen og for kundenes del?

 

Budskap og tilgjengelig

Som bedrift har du et budskap, og dette budskapet må fremmes på de digitale plattformene. Digital kommunikasjon handler jo om å trykke på de rette knappene hos mottakeren.

Men har du tenkt noe over hvordan du skal nå ut med budskapet, eller hvordan folk ønsker å komme i kontakt med din bedrift? Hvor kommer henvendelsene fra, og finnes det muligheter for å effektivisere håndteringen av disse?

Vi i Reklame-Huset vet hvor og hvordan! Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende samtale om budskap og tilgjengelighet.

VELG:

DIGITAL RÅDGIVNING

Illustrasjonsbilde for digital rådgivning

Få tips og råd på veien

Er du usikker på hvor lønnsomme dine digitale kommunikasjonsformer er for din bedrift? Usikker på om du bør se på andre muligheter, eller hvilke muligheter som er tilgjengelig?

Eller kunne du kanskje trenge hjelp til å forstå konseptet innholdsmarkedsføring?

Ta gjerne kontakt med vår digital designer for en uforpliktende samtale. Sammen kan vi finne ut av hva som passer best for deg og dine kunder.

NYHETSBREV

Illustrasjonsbilde nyhetsbrev

Engasjer og øk salget!

Nyhetsbrev kan være et svært lønnsomt markedsføringstiltak; man treffer motiverte kunder rett i innboksen og kan måle verdien av utsendelsen. Et godt skrevet nyhetsbrev vil gi både økt salg og skape lojalitet til kundene.

Epostmarkedsføring

Nyhetsbrev er egentlig et navn som kan misforståes. Poenget med nyhetsbrevet er nemlig ikke å komme med nyheter om bedriften din som ingen har interesse av å lese. Det er mange som ønsker å nå ut med budskapet sitt, og innboksene våre fylles daglig med reklame og spam. Dette skaper irritasjon

Slik skal det ikke være! Et godt nyhetsbrev skal ha en nytte for den du sender det til, og være en hyggelig hilsen i kundens innboks. Ordet e-postmarkedsføring er derfor mer dekkende. Med emnefelt som pirrer nysgjerrighet og et godt og fengende innhold, er potensialet for denne type digital kommunikasjon stort.

MailChimp

Reklame-Huset benytter nyhetsbrevprogrammet MailChimp, som er en av verdens største leverandører av slik programvare.

I MailChimp setter vi opp epostmaler for deg, og integrerer et påmeldingsskjema på nettsiden/nettbutikken din. Vi kan også legge inn epostlister, og gir deg innføring i hvordan du benytter programmet.

Dersom du ønsker kan vi også bidra med utforming av salgsfremmende innhold og utsendelse av nyhetsbrevene.

CHAT

Bedriftschat detaljbilde

Vær tilgjengelig når kundene trenger deg!

Kundene setter høyere og høyere krav til informasjon og tilgjengelighet. Men færre tar opp telefonen for å oppnå kontakt, og mange synes epost tar for lang tid.

De fleste som driver bedrift kan skrive under på at henvendelser på telefon og epost tar mye tid, og at kunder tidvis klager på lang svartid. Ofte strekker ikke tiden til for bedriftens del, mens kundene blir utålmodige og går til konkurrenten i stedet.

Ved å øke tilgjengeligheten, samt å effektivisere håndteringen, får du både fornøyde kunder og mer tid til å drive forretninger.

Kundeservice

En chat på nettsiden eller nettbutikken din vil gi de besøkende en lavere terskel for å ta kontakt med deg. At den integreres med Facebook er også et stort pluss, da de aller fleste har Messenger-appen installert på sin mobil. Chatten skal fungere som et hjelpesenter, hvor du kan ha direkte kontakt med kundene og bistå de besøkende på nettsiden din.

For din del vil dette gi mulighet for økt konvertering, og du sparer både tid og utgifter på telefontid og lange epost-samtaler.

Reklame-Huset hjelper deg med å sette opp en Facebook-chat på nettsiden/nettbutikken din. Denne chatten er enkel å bruke, og alle meldingene du mottar kommer opp i innboksen på Facebook-siden din. Hos kundene kommer dine svar opp i deres Messenger-app.

ANBEFALTE TJENESTER

Tekst på nett må ha verdi for leseren; den må være konsis, enkel å lese og være engasjerende. Våre tekstforfattere hjelper deg gjerne med tekstutforming som er optimalisert for både mennesker og søkemotorer, slik at du når ut og frem med budskapet ditt.

Å utvikle en gjennomtenkt digital strategi er en viktig suksessfaktor for å lykkes med digital markedsføring. Digital strategi handler om å sette mål, legge en plan, prioritere mulige tiltak og ta beslutninger for nå målet.

Sosiale medier er ypperlige verktøy for å nå frem til både eksisterende og potensielle kunder. Her deltar man på deres arenaer, snakker og lytter, påvirker og påvirkes av dem. Det handler om effektiv og salgsfremmende kundedialog.

Med digital annonsering menes alle typer markedskommunikasjon på internett som du må betale for. Som regel kjøper man annonser på tredjepartsplattformer. Dette kan være displayannonser, søkemotormarkedsføring og sosiale medier.

KONTAKT

VÅR DIGITALE AVDELING

Våre digital designere vil – i samarbeid med deg – finne digitale løsninger som fungerer for din bedrift, slik at du når ut med ditt budskap.

Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

Ikon telefon rød

Telefon:
63 92 28 30

Ikon besøksadresse rød

Besøksadresse:
Kjerkevegen 16,
2070 Råholt

FØLG OSS GJERNE

KONTAKT VÅR DIGITALE AVDELING

Våre digital designere vil – i samarbeid med deg – finne digitale løsninger som fungerer for din bedrift, slik at du når ut med ditt budskap.

Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

Ikon telefon rød

Telefon: 63 92 28 30

Ikon besøksadresse rød

Besøksadresse: Kjerkevegen 16,2070 Råholt

FØLG OSS GJERNE