Digital markedsføring

Digital markedsføring er termologien for alle markedsføringsmetoder som tar for seg bruk av internett, smarttelefoner og display-annonsering. SEO, innholdsmarkedsføring, remarketing og sosiale medier er metoder som blir brukt innen digital markedsføring

Kundene handler i dag stort sett digitalt, både i forbrukermarkedet og bedriftsmarkedet. Med digital markedsføring vil du ta del i de nye medievanene til forbrukeren. 

Fordeler med digital markedsføring

Digitaliseringen har ført til store endringer og forbedringer i måten man jobber med markedsføring på. Stadig flere bedrifter investerer i digitale tiltak, og konkurransen om synlighet på nett beintøff.

Fordelen med digital markedsføring er at man kan se og følge effekten av tiltakene, og at det meste kan automatiseres. Dette gjør det lettere å treffe riktig målgruppe med relevante budskap, og å oppnå resultater som virkelig teller. Kontinuerlig optimalisering av aktiviteter gjør også markedsføringen mer kostnadseffektiv

Våre digitale designere vet hva som skal til for å bli synlig, og hvilke kanaler og metoder du bør satse på for å øke effekten i markedsføring av bedriften din.

Digital markedsføring er termologien for alle markedsføringsmetoder som tar for seg bruk av internett, smarttelefoner og display-annonsering. SEO, innholdsmarkedsføring, remarketing og sosiale medier er metoder som blir brukt innen digital markedsføring

Kundene handler i dag stort sett digitalt, både i forbrukermarkedet og bedriftsmarkedet. Med digital markedsføring vil du ta del i de nye medievanene til forbrukeren. 

Fordeler med digital markedsføring

Digitaliseringen har ført til store endringer og forbedringer i måten man jobber med markedsføring på. Stadig flere bedrifter investerer i digitale tiltak, og konkurransen om synlighet på nett beintøff.

Fordelen med digital markedsføring er at man kan se og følge effekten av tiltakene, og at det meste kan automatiseres. Dette gjør det lettere å treffe riktig målgruppe med relevante budskap, og å oppnå resultater som virkelig teller. Kontinuerlig optimalisering av aktiviteter gjør også markedsføringen mer kostnadseffektiv

Våre digitale designere vet hva som skal til for å bli synlig, og hvilke kanaler og metoder du bør satse på for å øke effekten i markedsføring av bedriften din.

Illustrasjonsbilde digital markedsføring

Digitaliseringen har ført til store endringer og forbedringer i måten man jobber med markedsføring på. Stadig flere bedrifter investerer i digitale tiltak, og konkurransen om synlighet på nett beintøff.

Kundene handler i dag stort sett digitalt, både i forbrukermarkedet og bedriftsmarkedet. Derfor gjelder det å investere i digital markedsføring fremfor i tradisjonell (analog) markedsføring.

Med digital markedsføring åpner det seg opp en hel verden av fordeler sammenlignet med tradisjonell markedsføring. 

Fordelen med digital markedsføring er at man kan se og følge effekten av tiltakene, og at det meste kan automatiseres. Bedre målrettingsmuligheter gjør det lettere å treffe riktig målgruppe med relevante budskap. Bedre måling gjør det enklere å styre basert på resultater som virkelig teller. Og kontinuerlig optimalisering av aktiviteter gjør markedsføringen mer kostnadseffektiv

Men for å få til dette må man ha en digital strategi og inneha kunnskap om hvordan sosiale plattformer, annonsekanaler og analyseprogrammer fungerer. Man må skape innhold som engasjerer for nyttiggjøre både tiden og pengene man investerer i dette.

Våre digitale designere vet hva som skal til for å bli synlig, og hvilke du bør satse på for å øke effekten i markedsføring av bedriften din.

Å utvikle en gjennomtenkt digital strategi er en viktig suksessfaktor for å lykkes med digital markedsføring. Digital strategi handler om å sette mål, legge en plan, prioritere mulige tiltak og ta beslutninger for nå målet.

I digitale kampanjer fokuseres det på en kombinasjon mellom «paid, owned and earned media».Det handler om å komme i dialog med forbrukeren, skape troverdighet og engasjement og sikre effekten av kampanjen.

Sosiale medier er ypperlige verktøy for å nå frem til både eksisterende og potensielle kunder. Her deltar man på deres arenaer, snakker og lytter, påvirker og påvirkes av dem. Det handler om effektiv og salgsfremmende kundedialog.

Med digital annonsering menes alle typer markedskommunikasjon på internett som du må betale for. Som regel kjøper man annonser på tredjepartsplattformer. Dette kan være displayannonser, søkemotormarkedsføring og sosiale medier.

Det er faktisk veldig få besøkende som kommer direkte til forsiden av en nettside, de kommer heller til en underside eller et blogginnlegg som dukker opp i et Google-søk. Blogging er et altså et viktig markedsføringstiltak.

Det er innholdet på nettet som som får potensielle kunder inn på dine plattformer, og som konverterer besøkstall til inntekt. Et godt innhold skaper engasjementet og øker effekten av dine digitale markedsføringstiltak.

KONTAKT

VÅR DIGITALE AVDELING

Våre digital markedsførere vil – i samarbeid med deg – finne digitale løsninger som vil øke synligheten til din bedrift.

Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

Ikon telefon rød

Telefon:
63 92 28 30

Ikon besøksadresse rød

Besøksadresse:
Kjerkevegen 16,
2070 Råholt

FØLG OSS GJERNE

KONTAKT VÅR DIGITALE AVDELING

Våre digital markedsførere vil – i samarbeid med deg – finne digitale løsninger som vil øke synligheten til din bedrift.

Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

Ikon telefon rød

Telefon: 63 92 28 30

Ikon besøksadresse rød

Besøksadresse: Kjerkevegen 16,2070 Råholt

FØLG OSS GJERNE