Landingsside

Hva er en landingsside?

En landingsside er den første siden en besøkende kommer til på nettsiden din. De fleste besøkende lander nemlig ikke på forssiden av nettsiden, men på en av undersidene. Dette er fordi besøket kommer via en annonse, en link som peker til landingssiden eller at søkemotorene har vurdert en av dine landingssider som relevant i et organisk (ikke betalt) søk.

I digital markedsføring er en landingsside en unik side på et nettsted, hvor hensikten er å konvertere besøkende. Denne siden kan være en underside på nettsiden din, en enkeltstående side eller en underside på et annet nettsted. 

En landingsside utformes for et bestemt formål, gjerne i forbindelse med en annonse eller kampanje man kjører. På en slik landingsside er navigeringsalternativer og distraherende elementer begrenset, for å holde fokus på selve formålet: å konvertere besøk til enten kjøp eller handling. En slik handling kan f.eks være at den besøkende melder seg på nyhetsbrevet ditt, laster ned en katalog eller kontakter deg for videre oppfølging – som senere kan føre til et salg.

En landingsside fra Reklame-Huset skal:

  • ha et salgsfremmende design.
  • være optimalisert for ditt formål.
  • kommunisere ditt budskap enkelt og tydelig.
  • konvertere besøk til salg/handling.
  • inneha call-to-action (knapper/skjema).
  • være søkemotoroptimalisert.
  • være integrert med analyseverktøy.

Hva er en landingsside?

En landingsside er den første siden en besøkende kommer til på nettsiden din. De fleste besøkende lander nemlig ikke på forssiden av nettsiden, men på en av undersidene. Dette er fordi besøket kommer via en annonse, en link som peker til landingssiden eller at søkemotorene har vurdert en av dine landingssider som relevant i et organisk (ikke betalt) søk.

 

Formål

I digital markedsføring er en landingsside en unik side på et nettsted, hvor hensikten er å konvertere besøkende. Denne siden kan være en underside på nettsiden din, en enkeltstående side eller en underside på et annet nettsted. 

En landingsside utformes for et bestemt formål, gjerne i forbindelse med en annonse eller kampanje man kjører. På en slik landingsside er navigeringsalternativer og distraherende elementer begrenset, for å holde fokus på selve formålet: å konvertere besøk til enten kjøp eller handling. En slik handling kan f.eks være at den besøkende melder seg på nyhetsbrevet ditt, laster ned en katalog eller kontakter deg for videre oppfølging – som senere kan føre til et salg.

 

En landingsside fra Reklame-Huset skal:

  •  ha et salgsfremmende design.
  •  være optimalisert for ditt formål.
  •  kommunisere ditt budskap enkelt og tydelig.
  •  konvertere besøk til salg/handling.
  •  inneha call-to-action (knapper/skjema).
  •  være søkemotoroptimalisert.
  •  være integrert med analyseverktøy.

Landingsside forsidebilde

Hva er en landingsside?

En landingsside er den første siden en besøkende kommer til på nettsiden din. De fleste besøkende lander nemlig ikke på forssiden av nettsiden, men på en av undersidene. Dette er fordi besøket kommer via en annonse, en link som peker til landingssiden eller at søkemotorene har vurdert en av dine landingssider som relevant i et organisk (ikke betalt) søk.

 

Formål

I digital markedsføring er en landingsside en unik side på et nettsted, hvor hensikten er å konvertere besøkende. Denne siden kan være en underside på nettsiden din, en enkeltstående side eller en underside på et annet nettsted. 

En landingsside utformes for et bestemt formål, gjerne i forbindelse med en annonse eller kampanje man kjører. På en slik landingsside er navigeringsalternativer og distraherende elementer begrenset, for å holde fokus på selve formålet: å konvertere besøk til enten kjøp eller handling. En slik handling kan f.eks være at den besøkende melder seg på nyhetsbrevet ditt, laster ned en katalog eller kontakter deg for videre oppfølging – som senere kan føre til et salg.

 

En landingsside fra Reklame-Huset skal:

  •  ha et salgsfremmende design.
  •  være optimalisert for ditt formål.
  •  kommunisere ditt budskap enkelt og tydelig.
  •  konvertere besøk til salg/handling.
  •  inneha call-to-action (knapper/skjema).
  •  være søkemotoroptimalisert.
  •  være integrert med analyseverktøy.

TILLEGGSTJENESTER

Innhold på nett må være optimalisert for både mennesker og søkemotorer.

Tekst på nett må ha verdi for leseren, den må være konsis og enkel å lese og ha et godt språk uten skrivefeil.

Bilder må være innbydende, skape engasjement og innvie de besøkende i det bedriften har å tilby.

Kundene setter høyere og høyere krav til informasjon og tilgjengelighet. Men færre tar opp telefonen for å oppnå kontakt, og epost er mindre personlig.

En Facebook-chat på nettsiden vil gi de besøkende en lavere terskel for å ta kontakt med deg. Kommunikasjonen optimaliseres både for deg og kunden i Messenger.

En bedriftsblogg er en integrert del av nettsiden din, og utgjør en samling artikler med informasjon som har verdi for dine potensielle kunder.

Bedriftsblogging gir flest muligheter for at kunder skal finne deg på nett. For hvert eneste innlegg du skriver, får du søkbart innhold på din nettside.

Nyhetsbrev kan er et svært lønnsomt markedsføringstiltak; man treffer motiverte kunder rett i innboksen, og kan måle verdien av utsendelsen. Et godt skrevet nyhetsbrev vil gi både økt salg og skape lojalitet til kundene.

Reklame-Huset benytter nyhetsbrevprogrammet MailChimp, og hjelper deg med mailer og innføring.

KONTAKT

VÅR WEBAVDELING

    Du kan også sende epost til oss til info@reklame-huset.no

    Våre webutviklere vil – i samarbeid med deg – finne tekniske løsninger som fungerer for din bedrift, og gjøre at du skiller deg ut fra konkurrentene.

    Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

    Ikon telefon rød

    Telefon:
    63 92 28 30

    Ikon besøksadresse rød

    Besøksadresse:
    Kjerkevegen 16,
    2070 Råholt

    FØLG OSS GJERNE

    KONTAKT VÅR WEBAVDELING

    Våre webutviklere vil – i samarbeid med deg – finne tekniske løsninger som fungerer for din bedrift, og gjøre at du skiller deg ut fra konkurrentene.

    Ta gjerne kontakt med oss for et uforpliktende pristilbud!

      Du kan også sende epost til oss til info@reklame-huset.no

      Ikon telefon rød

      Telefon: 63 92 28 30

      Ikon besøksadresse rød

      Besøksadresse: Kjerkevegen 16,2070 Råholt

      FØLG OSS GJERNE