FAQ - ofte stilte spørsmål

 Tlf: (+47) 63 92 28 30
post@reklame-huset.no

 Kjerkevegen 16
2070 Råholt

 Rask levering!

 Mandag – fredag
08:00 – 16:00

Hvor lang leveringstid har dere?

På de fleste produkter er det ca 5 dagers leveringstid + evt postgang. Leveringstid står spesifisert på hvert produkt.

Hvor sendes varene fra?

Vi sender fra – og trykker det meste – i våre lokaler i Eidsvoll.

Hvilke betalingsmuligheter har dere?

Vi tilbyr Klarna for bedrifter, og du kan velge mellom kortbetaling og faktura. Dette gjelder for ordrer opptil kr 20.000,-

For ordrer over kr 20.000,- velg faktura.

Vi tilbyr også betaling gjennom PayPal. Har du ikke PayPal-konto kan du betale med kort gjennom deres betalingsløsning.

Må jeg registrere meg med brukerkonto for å handle?

Vi krever at du registrerer deg med en kundekonto for å kunne se våre priser og legge inn bestillinger.

Kundekonto hos oss er gratis og registreringen tar kun et kort minutt. Fra din konto kan du følge ordrene dine, se ordrehistorikk og skrive ut faktura/kvitteringer.

Må jeg ha org.nr for å kunne handle hos dere?

Du må være tilknyttet en bedrift, forening eller organisasjon for å kunne benytte våre betalingsløsninger.

En nettbutikk for privatpersoner er under utarbeidelse. Enn så lenge ber vi om du som privatperson tar direkte kontakt med oss for bestilling.

Hvordan registrerer jeg en kundekonto?

Gå til denne siden og klikk på «REGISTRER».

Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Er du sikker på at du har opprettet konto hos oss?

Kontoen du hadde i vår tidligere nettbutikk er dessverre ikke gyldig her.

Ellers kan årsaken være at du skriver inn feil brukernavn/epost eller passord. Følg lenkene i innlogginsskjemaet for å opprette nytt passord.

Jeg får beskjed om at eposten min ikke eksisterer hos dere?

Er du sikker på at du har opprettet konto hos oss? Eller at du forsøker å logge inn med riktig epostadresse?

Jeg har glemt passordet mitt

Dette kan du enkelt gjenopprette under «min konto»
(klikk på «Glemt ditt passord?)

Jeg har glemt hvilken epost jeg registrerte meg med.

Sånt skjer 🙂 Send oss en epost med navnet ditt, så sender vi deg epostadressen du er registrert med.

Hvor finner jeg mine tidligere ordrer?

Dette finner du under «Min konto».

Jeg har ny adresse, hvordan endrer jeg dette?

Dette gjør du under «Min konto».

Hvis jeg legger varer i handlelurven og så logger ut, vil varene fortsatt være der når jeg logger inn igjen?

Det vil de, så du kan trygt logge ut og komme tilbake senere for å fullføre ordren.

Hvor finner jeg personvernreglene?

De finner du «her».

Hvor finner jeg salgsbetingelsene?

De finner du «her».

Hvordan sletter jeg kontoen min?

Det gjør du ved å sende oss en epost om dette, så vil vi slette kontoen din manuelt.

Hvor lenge beholder dere filene jeg laster opp?

Vi sletter filvedlegg fortløpende fra vårt butikksystem, dette i henhold til GDPR (personvern).

Jeg ønsker å slette personopplysninger dere har om meg.

Det gjør du ved å sende oss en epost, slik at vi kan slette brukerkontoen din og tilhørende data.

MERK: Dette gjelder ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative hensyn.

Hva blir prisen på min ordre inkludert mva?

Alle våre priser er oppgitt eksludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer, merverdiavgift og eventuelt gebyr og frakt, vil fremkomme i kassen før man utfører selve betalingen.

Kan komme innom dere å bestille varer?

Vi foretrekker at bestillinger legges inn i vår nettbutikk. Dette går langt raskere både for din egen del og for vår del.

Dersom du ikke finner produktet/ene du ønsker å bestille, send oss gjerne en epost eller ta turen innom.

Jeg finner ikke produktet jeg ønsker å bestille.

Benytt vår søkefunksjon eller kategoriene i nettbutikken.

Nettbutikken vår er ny og vi legger inn produkter fortløpende. Det vil ta noe tid før vi har alt på plass, så du må gjerne sende oss en epost om det det er noe du ser etter som mangler.

Hvor lang leveringstid har dere?

På de fleste produkter er det ca 5 dagers leveringstid + evt postgang, men dette varierer. Leveringstid står spesifisert på hvert produkt.

Hva skjer når jeg har bestilt?

Så snart din ordre er registrert, vil du motta en automatisk epost fra oss med detaljer om din ordre. Har du ikke mottatt denne, så sjekk spam-mappen din.

Du vil også høre fra oss når ordren din er behandlet og sendt, samt om det skulle oppstå utfordringer underveis som evt forsinker leveransen.

Kan jeg annulere eller forandre bestillingen min?

Da må du ta kontakt med oss umiddelbart etter at bestillingen er utført. Husk å oppgi ordrenummer!

Dersom din ordre allerede er satt i produksjon kan vi dessverre ikke annullere bestillingen.

Har dere kvantumsrabatt?

Dette varierer fra produkt til produkt, men gjelder de aller fleste produkter. Rabatten er gjerne spesifisert på produktsiden, under fanen «Produktinformasjon».

Jeg mangler design, kan jeg få et pristilbud på dette?

Selvsagt!Sende oss en epost og forklar hva du ønsker vår hjelp til.

Hvorfor kan jeg ikke lage eget design i nettbutikken?

Vi jobber med å få på plass en løsning som gjør det mulig å lage egne design på produktsidene. Enn så lenge forutsetter våre priser at du laster opp design som filvedlegg med bestillingen.

Du kan også ta kontakt med oss for pristilbud på design.

Designer dere logoer også?

Det gjør vi! Sende oss en epost og forklar hva du ønsker vår hjelp til.

Hvilke trykkmetoder benyttes?

Dette varierer fra produkt til produkt.

På tekstiltrykk benytter vi transfertrykk eller bildeoverføring (små kvanta).

Hvor blir produktene trykket/produsert?

Det aller meste trykkes og produseres i våre egne lokaler på Råholt, Eidsvoll.

Noe bestiller vi fra våre leverandører.

Reklame-Huset.no (som drifter Russegreier) har 37 års erfaring innen trykkbransjen, og leverer høy kvalitet med kort leveringstid.

Kan jeg forvente ekstra fraktkostnader eller toll?

Fraktkostnader estimeres når du kommer til kassen, og er basert på Posten/Brings egne satser.

De aller fleste produktene våre produseres og sendes fra våre egne lokaler i Eidsvoll, og du vil derfor ikke oppleve ekstra kostnader i forbindelse med toll eller frakt/retur utenlands.

Alle kostnader tilknyttet kjøpet fremkomme før du utfører selve betalingen. Dette gjelder også fraktkostnader.

Kan jeg velge delbetaling?

Klarna for bedrifter gir ikke mulighet for delbetaling.

Hvilke betalingsmuligheter har dere?

Vi tilbyr:

Klarna for bedrifter (kortbetaling eller faktura). Gjelder ordrer under kr 20.000,-

Faktura for bedrifter, gjelder kun for ordrer over kr 20.000,-

Betaling med kort eller Vipps ved henting av ordrer i våre lokaler.

Kan jeg betale kontant ved henting?

Det kan du, ved å velge «Kontant ved henting» når du kommer til kassen. Vi tilbyr kortbetaling eller Vipps i våre lokaler.

Hvor lang tid tar det å sende min ordre?

Vi sender ordren din så snart den er ferdig produsert. Det varierer fra produkt til produkt hvor lang tid dette vanligvis tar, dette står spesifisert på de individuelle produktene i nettbutikken.

Postgang baserer seg på hvilket leveringsalternativ du velger i kassen.

Hva koster frakten?

Frakt baseres på Posten/Bring sine satser etter vekt og mål. Dette spesifiseres når du kommer til kassen.

Kan jeg hente ordren min hos dere?

Selvsagt! Da velger du «Lokal henting» som fraktalternativ når du kommer til kassen. Vi sender deg epost eller sms når din ordre er klar for henting.

Varene hentes hos Reklame-Huset i Kjerkevegen 16 på Råholt, mandag til fredag mellom 08:00 og 16:00. Skulle det ikke passe for deg å hente innenfor våre åpningstider, ta gjerne kontakt med oss.

Når vet jeg at ordren min er klar for henting?

Vi gir deg beskjed pr epost eller sms så snart ordren din er klar.

Kan jeg komme innom dere å bestille varer?

Vi foretrekker at bestillinger legges inn i vår nettbutikk. Dette går langt raskere både for din egen del og for vår del; når vi får mer tid til å jobbe i produksjon, betyr dette raskere levering både for deg og våre andre kunder.

Dersom du ikke finner produktet/ene du ønsker å bestille i vår nettbutikk, send oss gjerne en epost eller ta turen innom.

Hva er transfertrykk?

Transfertrykk trykkes speilvendt på et transferpapir, og trykkes deretter inn i en tekstil i en varmepresse. Denne trykkmetoden er godt egnet til trykk med mye detaljer og farger, er svært slitesterkt og man kan lage spennende design. Du kan lese mer om transfertrykk her.

Hvor holdbart er tekstiltrykket?

Våre transfertrykk er svært slitesterkt og tåler vask etter vask. De kan brukes både på vanlige klær og arbeidsklær.

Hvordan vedlikeholder jeg tekstiltrykket?

Våre transfertrykk er svært slitesterkt og tåler vask etter vask.

Trykkene tåler maskinvask opptil 60 grader. De bør ikke vaskes før etter 36 timer etter trykking.

Trykket tåler lett stryking, men jernet må ikke holdes i ro på merket. Ved stryking ved høy temperatur må merket beskyttes med et klede.

Hvordan bestiller jeg klær med trykk?

Vi har et stort utvalg av alle typer tekstiler og tilbehør. Noe er tilgjengelig her i nettbutikken, og et enda større utvalg finner du i katalogene her.

  1. Legg først ønsket tekstiltrykk i handlekurven.
  2. Legg deretter klærne du ønsker i handlekurven og fullfør bestillingen. Dersom klærne du ønsker er kun i katalog, kan du sende oss en prisforespørsel.

Hvilke størrelse bør jeg velge på trykket?

På tekstiltrykk standard definerer du selv størrelsen i nettbutikken.

På tekstiltrykk refleks, tekstiltrykk med brodert effekt og tekstiltrykk fritidsklær har vi satt opp 6 standardstørrelser. Du kan selv velge størrelse innenfor disse standardene.

Brystlogo: vi anbefaler 10 cm bredde
Forran / midt på brystet: vi anbefaler bredde 20-25 cm
Rygg: vi anbefaler bredde 20-30 cm
Stående/tversover: vi anbefaler høyde 40 cm

Hvorfor kan jeg ikke velge andre størrelser?

Størrelsene som er tilgjengelig i nettbutikken gjelder opptil målet som er satt.

Ønsker du f.eks tekstiltrykk på 70×70 mm, velger du 100×100 m og skriver inn ønsket størrelse i feltet «Spesifikasjoner på trykket». Prisen blir den samme.

Er det mulig å bestille færre enn 10 tekstiltrykk?

Våre minstepris gjelder for minimum 10 stk trykk. Ønsker du ikke å bruke alle trykkene på én gang, kan vi oppbevare disse hos oss til neste gang du trenger tekstiler.

Hvilken type fil kan jeg laste opp til tekstiltrykk?

Prisene i nettbutikken forutsetter at du laster opp ferdig trykkfil eller at du har bestilt samme design hos oss før.

Dersom du skal laste opp trykkfil må denne må være vektorisert pdf, ai, tif, tiff eller eps.

MERK: Lavoppløselige filer som png, jpg etc godkjennes ikke, da tilkommer kostnader til digitalisering av filen. Det holder ikke å vektorisere en lavoppløselig fil, da trykket fortsatt vil bli kornete og uklart.

Har du ikke trykkfil så velger du «Ønsker pris på design» under feltet «Fil/design«. Vi vil da sende deg et pristilbud på design pr epost, og du vil ikke bli fakturert/trekt for bestillingen før du eventuelt har godkjent tilbudet. De

Jeg er usikker på hvor mange farger det er i trykket mitt.

Hvordan beregne farger i trykket:

 

Eksempler på antall farger i transfertrykk

Husk at svart og hvit også teller som farger (hvite partier i eksemplene over er transparente).

Graderte farger blir 4 farger.

Er du usikker på hvor mange farger det er i trykket ditt, kan du sende oss en bildefil og vi hjelper deg.

Kan jeg bestille trykk på egne klær?

Vi kan også trykke på dine/deres egne klær mot et ekstra pristillegg. Ta kontakt med oss for pris.

Hvor lang leveringstid har dere på tekstiler?

Leveringstid på tekstiler uten trykk er 3-7 dager pluss postgang.

Leveringstid på tekstiler med trykk er ca 14 dager pluss postgang. Du kan også velge Ekspress 7-10 dager og Ekspress 4-6 dager.

Ordrer kan også hentes i våre lokaler på Råholt.

Hvorfor kan jeg ikke lage eget design i nettbutikken?

Vi jobber med å få på plass en løsning som gjør det mulig å lage egne design på produktsidene. Enn så lenge forutsetter våre priser at du laster opp design som filvedlegg med bestillingen.

Du kan også ta kontakt med oss for pristilbud på design.

Jeg mangler design, kan jeg få et pristilbud på dette?

Selvsagt! Bare velg «Ønsker pris på design» under feltet «Fil/design«. Vi vil da sende deg et pristilbud på design pr epost, og du vil ikke bli fakturert/trekt for bestillingen før du eventuelt har godkjent tilbudet. Dersom du ikke godkjenner tilbudet vil vi kansellere ordren/betalingen din.

Det er vanskelig å gi et konkret pristilbud på generelt grunnlag. Pris på enkle design som ren tekst har en startpris på kr 350,- eks mva. For digitalisering eller design av logoer gjelder normal timepris hos våre grafiske designere.

Designer dere logoer også?

Det gjør vi. Bare velg «Ønsker pris på design» under feltet «Fil/design«. Vi vil da sende deg et pristilbud på design pr epost, og du vil ikke bli fakturert/trekt for bestillingen før du eventuelt har godkjent tilbudet. Dersom du ikke godkjenner tilbudet vil vi kansellere ordren/betalingen din.

Hvor blir produktene trykket/produsert?

Alle tekstiler trykkes i våre egne lokaler på Råholt, Eidsvoll.

Tekstiler bestiller vi fra våre leverandører. Du finner hele vårt store sortiment innen tekstiler på siden «kataloger«, og kan enkelt bestille klær fra disse ved å benytte kontaktskjemaet på samme side.

Jeg finner ikke produktet jeg ønsker å bestille.

Benytt vår søkefunksjon eller kategoriene i nettbutikken.

Nettbutikken vår er ny og vi legger inn produkter fortløpende. Det vil ta noe tid før vi har alt på plass.

Du finner hele vårt store sortiment innen tekstiler på siden «kataloger«, og kan enkelt bestille klær fra disse ved å benytte kontaktskjemaet på samme side.

Er det mulig med rabatt på tekstiltrykk?

Ved at vi trykker Reklame-Husets logo på klærne (f.eks på ermet eller lignende) får du rabattert pris på tekstiltrykk, 50% rabatt på oppstartsavgift og 18% på klær. Egne priser finner du her.

Hvordan får jeg rabatt på klær og tekstiltrykk?

Dersom du bestiller tekstiltrykk + Reklame-Husets logo, får du 20% på trykk og 18% på klær.

Rabatten trekkes automatisk av når du legger i tekstiltrykk i handlekurven.

Rabatten på klær får du ved å legge inn rabattkoden «tekstil» i handlekurven eller kassa:

Eksempel på hvor du skriver inn rabattkode i kassen

Hvor finner jeg/legger inn rabattkoden på klær?

Rabatten på klær får du ved å legge inn rabattkoden «tekstil» i handlekurven eller kassa:

Eksempel på hvor du skriver inn rabattkode i kassen

Hvordan finner jeg riktig størrelse på tekstilene?

Det står oppført størrelsesguide på noen av tekstilproduktene. For de resterende gjelder normale størrelser.

Det er en feil på tekstilene jeg mottok. Hva gjør jeg?

Sende oss en epost og forklar feilen, så tar vi kontakt med deg.

Er det retur på klær med og uten trykk?

Vår nettbutikk er for bedrift-til-bedrift, og følger gjeldene lovverk.

Kjøper har selv ansvar for å sende oss korrekt trykkfil, og påse at denne er uten feil og mangler. Kjøper må påregne noe avvik i fargenyanser i forhold til foreviste fargeprøver på skjerm og utskrifter.

Det kan forekomme avvik i produkter som er håndproduserte.

Ved etterbestilling av klær fra samme leverandør, med samme produkt i samme farge, kan det oppstå forskjellig i fargenyanser. Dette er noe Reklame-Huset.no ikke rår over.

All reklamasjon skal meldes skriftlig senest 14 dager etter mottakelse av varene, ellers anses kunden for å ha akseptert varene. All retur skal være forhåndsavtalt, og skal returneres forsvarlig emballert med følgeseddel. Ved reklamasjon må det fremlegges prøver eller bilder av det reklamerte produktet.

Kunden må gi full tilgang til varene ved reklamasjon. Reklame-huset.no har alle rettigheter for å utføre kontroll på varene. Hvis det viser seg at kunden har forårsaket skaden/feilene på varene, vil ingen kompensasjon bli gitt.

Sende oss en epost og forklar feilen, så tar vi kontakt med deg.

KONTAKT OSS

Ønsker tilbakemelding pr:

EpostTelefon