Dekor, Grafisk design, Reklameartikler, Tekstiler, Trykksaker

CMYK, RGB og Pantone – hva er forskjellen? 

Fargevifte av pantonefarger, med treverk i bakgrunnen
Les mer
I vår bransje benyttes mange uttrykk og forkortelser som kan være forvirrende for folk flest. Kanskje ber vi deg om å sende logoen din med pantone-farger, eller det står i pristilbudet fra oss at ordren trykkes i CMYK. Men hva betyr egentlig alt dette? Her gir vi forklaringen! CMYK CMYK...

Les mer

Dekor, Grafisk design, Reklameartikler, Trykksaker

Forskjellen på lavoppløselige og høyoppløselige bilder

To medarbeidere holder opp bilder trykket på lerret
Les mer
Her på Reklame-huset trykker vi bilder både på lerret, papir, plast/hybrid, skilt og tekstiler. Når kunder bestiller dette hos oss, kan de få tilbakemelding fra oss om at bildefilen de har sendt oss har for dårlig oppløsning for trykking.  Merk at denne artikkelen gjelder bilder. For logo-filer derimot må filen være i vektorgrafikk, det...

Les mer

Nyheter, Web

Velkommen til våre nye nettsider!

Nettside på alle plattformer
Les mer
Den digitale utviklingen går stadig fremover. Det som var nytt og fresh i fjor, er gjerne utdatert i år. Det gjelder å følge med og holde seg oppdatert, noe vi nå gjør med våre nye nettsider. Tidligere i år utvidet vi vårt tilbud med tjenester innen web og digital markedsføring. Webutvikler Olianna har bl.a. utviklet nye nettsider for Jeka Maskin...

Les mer

Russ

Russegreier.no – alt til russ og rosaruss

Rosaruss hoodies i forskjellige farger
Les mer
Reklame-Huset har i mange år vært en ledende leverandør til rosarussen, både i form av russekort og klær. Nå i 2019 lanserte vi en helt ny nettbutikk med klær og tilbehør til både vanlig russ og rosarussen. Russegreier.no er allerede en stor suksess - og vokser stadig. Vi har solgt tusenvis av russekort til russen / rosarussen, og klær med...

Les mer

Web

Inn i fremtiden med digitale løsninger

Illustrasjonbilde av nettside på skjerm, nettbrett og mobil
Les mer
Reklame-Huset har en lang historie bak. Faktisk strekker den seg over hele 60 år og tre generasjoner.  I løpet av disse seks tiårene har mye forandret seg innenfor trykk og reklame, og vi har hele veien tilpasset oss denne utviklingen. En stor oppgradering var selvfølgelig når vi gikk over til digital maskiner, som lettet betraktelig den fysiske jobben med trykk....

Les mer